torsdag, oktober 25, 2007

när hjärtat kniper

så jag var bjuden på stockholmspremiären av TILLFLYKT i måndags,
jag svängde förbi storstan, åt västerbottenpaj, drack lite rödvin och såg en film som, för att sammanfatta det hela riktigt djupt och kulturellt var skitfin

nej, jag kommer ärligt talat inte på något bättre ord
den var skitfin, och jag är grymt glad att Alberto och Mikael bjöd mig. mellan varven var jag rentav tårögd
ni vet
grävskopan som kraschar genom bröstkorgen och griper om hjärtat, fast så mycket mer ömsint
som om den vore beklädd med sammet och dun
fågelungen som darrar i handen, fingrarna som sluter sig kring en ros utan att skada kronbladen

jag kommer att återkomma på det här. ja. hundratusentals saker rann upp i huvudet på vägen ut från zita, på tunnelbanan till västra skogen och på tåget hem. det kommer. det kanske rentav blir vredens barn revisited, jag vet inte, tills vidare: se filmen i morgon fredag, klockan åtta på SVT2. tillflykt.

(den handlar om david sandström, sara lidman och sune jonsson
och om det där
det där som satte mig i brand)

3 kommentarer:

Anonym sa...

lördag morgon. ont i halsen och morgonångest. ute är det grått och regnigt. Vill inget annat än att krypa tillbaka...tills jag läser dina ord... my god... tänker på dig...

Anonym sa...

Himla synd att jag var upptagen med att se kortfilmer på festivalen i fredags. Vill gärna se den filmen. Bor du kvar på samma adress föresten?

vredens barn sa...

jag tror den går i repris, eller kanske redan har, men den ska komma på dvd sen och jag lär skaffa ett ex så du får se den med mig fanny. och yep, samma adress <3