fredag, oktober 26, 2007

har du aldrig sett per sju-spring dansa?

jag har blivit utmanad av en djefla man att berätta sju sanningar om mig själv
i andanom att lägga ut resterna av mitt liv till allmänt beskådande så jag bjussar:


ett. jag sitter i duschen sedan snart tio år tillbaka. oftast hopknurvlad i hörnet tryckt mot väggen med slutna ögon. det finns helt enkelt inget bättre sätt att bli ren på.

två. jag är en uppskjutare av så stora mått att jag skulle kunna jobba på Esrange. jag gör allting i sista minuten men lyckas oftast ganska bra, eftersom jag simultant har utarbetat en fantastisk förmåga att förfärdiga saker på mycket kort tid och under ohygglig press.

tre. jag är utseendemässigt minst fem år yngre än jag är och erfarenhetsmässigt minst fem år äldre.

fyra. jag har ingen rss-läsare och ids ärligt talat inte skaffa. därför glömmer jag ständigt bort att läsa folks bloggar.

fem. språk- och litteraturvetenskap fungerar som porr för mig, och jag vill kunna alla språk i hela världen, inklusive de påhittade och utdöda.

sex. jag tror på spöken, gårdstomtar och skyddsänglar men är i regel ganska skeptisk.

sju. jag får panik om jag inte kan andas genom näsan, förutom när jag snorklar då det går alldeles utmärkt.


alltså. jag har inte sju personer att utmana. så att. HAREFINT!

(det är november. försök inte lura mig med solsken. jag vet att det är november och döden.)

Inga kommentarer: