måndag, november 05, 2007

till exempel skotrar, semester, höst

okej så ingen människa borde läsa sina journaler eller läkarutlåtanden
det är som ett papper som pekar finger,
jag tror att jag bara är lite off, november, ni vet
och på ett papper från min doktor står det något om gränspsykotiska drag och jag säger HEY HÖRNUHÄRVA det här vet jag ingenting om
och hon instämmer i att jag borde göra något på halvtid men tror att jag alltid kommer ha nedsatt arbetsförmåga i viss grad och jag säger NEJVETDUVADJAGSKAJU

och sen undrar jag bara om jag någonsin, någonsin liksom? för här kommer jag ju ingenvart, jag går baklänges, jag kryper ihop som ett litet djur och stirrar i timmar på luft och försöker låtsas och så ser jag mig i spegeln och tänker
huh?
och tittar på mina händer, och huden på armarna och jag minns
inte
riktigt
att jag gjorde det där? när?

och eftersom jag bara sitter inomhus med utväxt och skelande blick börjar jag glömma bort hur man ens pratar med folk, jag blir utmattad av ett mail och alltså

skotrar?

Inga kommentarer: