lördag, juli 28, 2007

it's your face i'm looking for on every street


jag måste sluta återkomma till dig
i don't know why it is i'm still on the case
det är något som knyter sig i magen varje gång, som mazariner
som när jag såg dig och dog, ungefär
rakt ner, knall fall och dog, förlorad
jag vet inte vad det var jag såg, vad det var som förvirrade mig
hur enkelt du fick mig att förirra mig, kanske ett himlavalv,
spänt mellan dina skulderblad, ett rum att rymmas i stå rak
universum som krökte sig i din mungipa,
hur jag ville öppna spjället och gripa om den där
i all enkelhet förbjudna klumpen

jag måste sluta återvända, heligt och svärande
det är bara en grej, det är bara en jävla grej, ett hack i skivan
bara därför att --
BARA DÄRFÖR ATT

jag måste sluta recitera lars demian - aldrig en syster,
jag ville se din själ
vem ville inte det
jag ville ge dig allt
men det blev ingenting
bara blommor som vissnade så småningom
och vykort från städer,
ingen har hört talas om



(jag ville se din själ?)

bara därför att--

--kärleken inte är någonting att fästa sig vid.

2 kommentarer:

Sara Sajjad sa...

ljuvliga du. med layoten känns det som om vi är i samma bok. trygghet, trygghet, du ger mig <3

vredens barn sa...

en stor tjock bok med nakna blad av pergament, för oss för oss för oss! <3