måndag, september 24, 2007

mama, help me to live

det är märkligt hur sirenerna alltid paralyserar mig,
hur de gräver sig in i bröstet som en järnklo redan innan jag vet om det är gult eller rött
idag var det rött, det smakar panik
gult har jag överhuvudtaget inget minne av
någonstans i min hågkomst borde det finnas ett ljudspår av ambulanssirener en aprilnatt men det är gömt i en ficka av smärta och halv medvetslöshet så jag

vet inte


det är antony and the johnsons och en halvt befriande, halvt förtärande gråt
hope there's someone
what can i do
bird gehrl
spiralling
divine



What can I do
When the bird's got to die
What can I do
When she's too weak to fly
What can I do
When she's calling my name
She's crying
Mama, Help me to live
Mama, Help me to live
Mama, Help me to live
Mama, Help me to live

Inga kommentarer: