fredag, november 09, 2007

men det hjälper sällan de som har blivit våta

man övar sig och långsamt blir man bättre på att se
skillnad mellan sanningar och lögner



jag <3 björn! ända sedan jag var en tvärhand hög och djupt förorättad å Björns vägnar dissade Vikingarnas lame-ass-version av Tusen Bitar på min mammas iaftondans-kassetter. kvällar i syrummet med orangeblommiga tapeter, jag under bordet i någon form av koja och det sövande ljudet av symaskinen och familjen som sprang ut och in ur badrummet,
marmorskivan på badrumsbänken där jag kröp ihop och somnade med en trave handdukar som kudde.
jag drömmer om det där badrummet, hela hela tiden
men det är alltid trasigt och avstängt och jag saknar det, det gröna, det varma.

mitt gamla hus var varmt. ja, jag saknar det. alltid, hela tiden och jämt.


det är jag och björn, rökelse och terese blandskiva. tack tack takk terese den är makalös!

1 kommentar:

Anonym sa...

åh, hihi. jag såg inte det här förns nu. vad fint att du gillar, superglad blir jag!