tisdag, december 11, 2007

TJÄRA TÅMMTEN

Ica tyckte att jag skulle skriva en önskelista. kan jag väl!

till att börja med (1) vill jag ha ett jobb. jag tänker inte vara knusslig och be om drömjobbet med 40000 i månaden, just nu vill jag ha nästan vilket jevla bibliotekarie-jobb nästan varsomhelst. inte i norrland och inte på svältakademikerlön, men kom igen, liksom!

sen vill jag ha ett (2) filmhångel modell tröck-upp-mig-mot-vägga-och-kyss-mig-tess-jag-svimmar.

ett (3) körkort vore välkommet, och då kan jag väl passa på att önska mig en (4) bil. det första går bra utan det andra men det andra utan det första blir inte bara olyckat utan rentav olagligt.

en tjusig (5) lägenhet vill jag också ha, helst med inbyggda hustomtar som städar när jag sover och som förtrollar disken att diska sig själv!

sen vill jag ha ett (6) knytt. de är svåra att hitta och känns bäst igen på sina lena magar. har de inte lena magar är det dåliga piratkopior från Dubai, gå inte på det! annars går det väl an med en katt också. en liten en, som piper och som jag kan lyfta med en hand och som sover i min halsgrop.

och så en (7) vattenkokare. god jul!



jag ut(upp-?)manar:

yrsnö, stina, P.A., månvända och en djefla man. wish away, det kostar gratis!





förresten vill jag ha tillbaka mina historier nu.

4 kommentarer:

Per-Arvid Berglund sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Per-Arvid Berglund sa...

sorry, men min högtravande blogg-estetik matchar inte sånt här list-ehem-"tramsande"...

vredens barn sa...

vet jag väl! jag räknade med att du skulle förtrolla listan till något poetiskt, högtravande, estetiskt, du vet. jag önskar: och så vidare, men annorlunda!

Per-Arvid Berglund sa...

hm.