söndag, augusti 26, 2007

curses the soul of the Mississippi Queen

i natt drömde jag att jag måste komma på tre låtar om floden Mississippi.
jag kunde för mitt liv bara komma på två,
Ol' man River, förstås (tretton år tillbaka i tiden, liten tjej i amatöroperett och egna repliker
i Älmhults Folkets Hus och vi som sprang i Suckarnas gång, barfota, första gången jag någonsin hade egen mygga och den fastnade i håret och jag som var så kort att jag måste knyta upp klänningen till finalen, och se till att jag inte snubblade uppför scentrappan och så när vi smög in bakom och sjöng kören till Ol' man river, Mogens, brunmålad och underbar, jag saknar jag saknar)


och så den här, såklart:
http://www.youtube.com/watch?v=nDJiINc-2YI

1 kommentar:

.perpotator sa...

nr 3: Zita Swoon - Song For A Dead Singer.