söndag, augusti 05, 2007

längtan till landet


ibland är allting så enkelt, befriande
som alla dessa myggbett, som böldpest, hur jag river huden över hela kroppen
såriga knäveck vader armar och att det är nog tur att
jag biter på naglarna, för hur skulle jag annars se ut?
rödvinsläpparna, som blödande
och ålandsnatten, ekande av skratt över månens hela bana
nu: tvärtom
samla ihop, snygga till, mjukt presentabel men glad
fastlandet rustar för höst, för höst jag vet det! september som
en kärleksfullt slingrad orm vid min barm, som digitalis, den perfekta balansen mellan hjärtslag eller
inte och det enda jag vill ha är någon att komma hem till,
du vet
Någon, som i
struntsamma, allt är väl allt är väl
ett stänk av salt, en droppe blod i din mungipa när du kysser min hand och ruvan därpå
vi ses, jag är en murgröna kring ditt bröst

Inga kommentarer: