fredag, augusti 17, 2007

i have my books and my poetry to protect me


jag är så bortskämd att.

de allra finaste människorna har jag i mitt liv,
de allra finaste människorna älskar mig, tar sig tid, ruskar om mig, pekar med hela handen
talar mig tillrätta när jag ringer och snorar, hulkar, otröstligt
bjuder mig på fika när jag inte har en spänn, bjuder mig på thaimat när jag inte har en spänn
kramar mig med en värme som ger växthuseffekten a run for its money och
ligger bredvid mig på min säng och gör,
ja ingenting egentligen, men vi gör det tillsammans och det är huvudsaken och jag slappnar av,
klär av mig alla dessa lager, lägger kinden i skålen, vilar, lutar mot andas

och sen,
a diversion

struntsamma om, när hur om alls kanske överhuvudtaget inte

jag fick andrum nog att kräla upp för Domedagsberget,
må lavan ta mig eller inte

i'm so glad that you're with me,
here at the end of all things

Inga kommentarer: